Sunday, April 25, 2010

Kasih ibu membawa ke syurga, Kasih bapa membawa bahagia




Kasih ibu membawa ke syurga, kasih bapa membawa bahagia. Itulah yang selalu kita dengar dan ungkap. Kita yang masih ada ibu dan bapa mungkin tidak pernah merasa kehilangan, namun bagi mereka yang kehilangan kedua-duanya pasti pilu dan hiba mengenangkan saat manis dan indah bersama mereka. Kita sebagai manusia kadangkala leka mengejar impian dan cita-cita sehingga terlupa jasa kedua orang tua. 

Saya terbaca suatu ruangan di majalah Nur keluaran bulan Mei 2010, penulis menceritakan pengalaman  seorang pendidik bernama Shakirah Ishak yang kehilangan kedua ibu bapa dalam tahun yang sama dalam jarak yang dekat. Berat sekali dugaan yang dihadapi oleh Shakirah. Pesanan Shakirah kepada kita semua yang membaca ceritanya, "Sayangilah ibu dan ayah anda selagi mereka masih ada. Baliklah selalu untuk menjenguk dan berjumpa mereka. Jangan sampai mereka sudah tiada baru keinginan itu timbul. Waktu itu semuanya sudah terlambat. hendak menyesal pun tiada gunanya." 

Jika berminat nak tau  kisah Shakirah Ishak, baca lah majalah Nur keluaran bulan Mei 2010 ini pada ruangan hikmah muka surat 93. Banyak manfaat yang kita perolehi dari perkongsian cerita oleh penulis Noraznina Ismail.



No comments:

Post a Comment